Profiel

De Bus Shiprepair:

  • is gespecialiseerd in het repareren, verbouwen en upgraden van alle soorten schepen en offshore-materieel
  • beschikt over alle apparatuur en materiaal om zonder problemen een klus op locatie uit te voeren
  • beschikt over een volledig ingerichte werkplaats op een centrale locatie waar benodigd materiaal kan worden gefabriceerd of voorbewerkt
  • is gespecialiseerd in het knippen en zetten van staal
  • levert door lage overheadkosten ‘ouderwets’ vakmanschap tegen zeer gunstige prijzen
  • communiceert snel en duidelijk: U belt Karel en de Bus en hij regelt alles en zorgt voor efficiënte communicatie tussen uitvoerend personeel en opdrachtgever
  • werkt met volledig gecertificeerd, Nederlands sprekend personeel
  • is extreem flexibel: we staan altijd voor u klaar, ook ’s avonds of in het weekeinde
  • is betrouwbaar: afspraak is afspraak
  • is VCA* gecertificeerd
  • werkt onder de voorwaarden van de Metaalunie

Lees meer over:

Profiel Karel de Bus

Karel2

Karel de Bus, oprichter en directeur van De Bus Shiprepair, heeft inmiddels zo’n 36 jaar ervaring in de scheepvaart en offshore-industrie.

Hij is zijn loopbaan gestart bij het toenmalige Wilton Feyenoord, waar hij 20 jaar heeft gewerkt in verschillende functies. De laatste daarvan was Projectleider voor grote reparatieprojecten en offshore-nieuwbouwprojecten.

Vervolgens is hij overgestapt naar Clyde Petroleum, in de functie van Welding Supervisor, waar hij verantwoordelijk was voor al het laswerk aan boormodules voor de offshore-industrie.

Zijn volgende werkgever was scheepswerf Schram & Van Beek. Als Bedrijfscoördinator/QC Manager was hij vooral betrokken bij de reparatie van binnenvaartschepen, maar ook bij de bouw van chemicaliëntankers en offshore-secties.

Daarna werkte Karel als Projectleider bij Gielen Scheepsreparatie voor diverse grote visserijprojecten en bij MHF Contracting als Projectleider voor de offshoretak.

In 1995 vond Karel dat de tijd gekomen was om alles wat hij had geleerd over scheepsreparatie en –constructie, maar vooral ook over wat opdrachtgevers echt nodig hebben, te gebruiken voor een eigen bedrijf: De Bus Shiprepair.

Inmiddels werkt Karel met een gemiddelde bezetting van zo’n 10 door hemzelf geselecteerde vakmensen aan een grote verscheidenheid aan projecten voor tientallen tevreden opdrachtgevers.