Een paar projecten

Renovatie van een werkeiland voor Angola

Opdrachtgever: IHC Engineering & Renovation BV, Kinderdijk

Project: Werkeiland Caponta

Werkzaamheden: Het weer ‘onder class’ brengen van dit werkeiland, dat ingezet moest gaan worden in Angola.

Bijzonderheden: Het werkeiland Caponta verkeerde in erg slechte conditie. In overleg met IHC en de toekomstige gebruiker is besloten het werkeiland ingrijpend op te knappen en te verbouwen. In Nieuw Lekkerland is het werkeiland door een ploeg van De Bus Shiprepair in 4 maanden gerepareerd, verbouwd en geschilderd. In totaal is ongeveer 31 ton staal gebruikt om het eiland weer in topconditie te krijgen. Vervolgens is het werkeiland, voorzien van een nieuwe naam, transportklaar gemaakt om naar Angola verscheept te worden. Medewerkers van De Bus Shiprepair hebben in samenwerking met medewerkers van IHC het werkeiland in Angola ter plekke gebruiksklaar gemaakt.

Caponta_1_voor Caponta_3_detail Caponta_2_detail 

Leidingwerk op volle zee

Opdrachtgever: Premuda SPA

Project: MV Four Sky en MV Four Wind

Werkzaamheden: Vernieuwing leidingwerk na plaatsing nieuwe motoren.

Bijzonderheden: Beide schepen lagen ‘offshore’; alle werkzaamheden zijn dus uitgevoerd op volle zee. Nadat de nieuwe verbrandingsmotoren waren geplaatst heeft De Bus Shiprepair de 2-duims schedule 40 brandstof-leidingsystemen gemaakt voor de diverse ruimtes en tanks. In totaal is per schip ± 340 meter aan boord gemonteerd, afgelast en aangesloten. Het gehele systeem is vervolgens ‘onder druk’ afgenomen door classificatiebureau Lloyd’s. Ten slotte is het totale luchtsysteem (± 110 strekkende meter) voor de verbrandingsmotoren gemonteerd en aangesloten met alle bijkomende afsluiters en appendages.

MV_Four_Wind MV_Four_Sky

Verbouwing trawler

OpdrachtgeverRederij W. van der Zwan & Zn. BV, Scheveningen

Project: Alida (Scheveningen 6)

Werkzaamheden:

  • Vervangen van de stalen ventilatiekokers t.b.v. de winchmotoren
  • Bouwen en monteren van RVS-trappen
  • Plaatsen van patrijspoorten en waterdichte deuren
  • Inbouwen van een ‘palletsysteem’

Bijzonderheden: Alle werkzaamheden aan de Alida/Scheveningen 6 hebben in totaal ongeveer een jaar in beslag genomen. Tijdens de verbouwing lag het schip in Hansweert (Zeeland). De oude ventilatiekokers zijn verwijderd. Nieuwe RVS kokers zijn in onze werkplaats in Vlaardingen voorbereid en aan boord – op locatie in Hansweert – afgewerkt. Ook de RVS-trappen zijn in onze werkplaats gebouwd en op locatie geplaatst.

Alida_Sch_6_zee Alida_Sch_6_trap